torsdag den 10. november 2011

Tanker omkring det at blogge

Har efterhånden fået en opfattelse af, at der er mange i holstebro og omegn, som læser min blog. Det er underligt, når mine veninder kommer hen til mig og siger: hey, en fra min klasse/en bekendt eller andet, som synes din blog er - (vel altid positive udfald man får afvide), for negative ting bliver selvfølgelig ikke nævnt. Det er fedt, at folk gider at læse det, men også lidt disturbing, da folk man måske ser hver dag, ved meget personlige ting om en. Det er naturligvis risikoen for at oprette en blog, og også noget jeg selv har bidraget med ved at jeg engang postede indlæg på facebook. Så er der selvfølgelig dem som læser bloggen, som viser den til andre og andet - hvilket også er en faktor.

Jeg kan ikke helt forklare, hvad det er som trækker mig til at skrive en blog. En klassekammerat, sagde i dag til mig (vi var inde på emnet; at blogge), at hun ikke gad at læse min blog. Hun mener, at blogs er til folk, som har brug for opmærksomhed og folk som vil have nurh-hvor-er-det-synd-for-dig-bemærkninger ud af det. Hun gjorde desuden nar af, at folk kunne finde på at skrive om noget såsom; "nej, jeg har fået en ny garderobe".
Nu da hun ikke læser min blog, kan jeg vel godt nævne disse udtalelser.

Det er nederen, at de fleste folk tænker det. Jeg tænker det egentlig også selv om nogle blogs. Men jeg mener, at det kommer an på hvilken måde man blogger på (prøver ikke på at redde min egen røv, for det behøver jeg ikke). De seneste par måneder har jeg især blogget om min sygdom og egentlig bare tankerne gennem det. Det er ikke rart, at tænke på at folk omkring en læser det, men samtidig er det sgu da også ligegyldigt. Man har vel en blog, fordi man har brug for at komme ud med noget, som man ikke kan gøre ellers. Hvad end det er en mad-blog, mode-blog, pro-ana-blog, total-random-blog, eller andet. Læs det dog eller lad være. Hvis det er noget ligegyldigt crap så lad være at spild tiden på det (eller også grin af det). Det er jo i princippet lige meget. Jeg ved, at I fleste kan relatere til mange ting (her hentydet til de ting jeg skriver om). Måske det som trækker? Jeg ved det ikke. I hvert fald elsker jeg at blogge og at lægge en masser af de billeder ud, som jeg forsøger mig i skal blive gode!

Er ikke helt sikker på mit formål med dette indlæg. Måske at udtrykke, at jeg er klar over hvad folk tænker, og at jeg egentlig tænker det samme. At det ikke er en ynke-blog og meningen ikke er at folk skal læse det for at få en wow-oplevelse. (også tænker man så; ja, den eneste grund til, at hun skriver dette indlæg om dette, er at hun selv ved, at det er sådan tingene faktisk er). Også kan jeg også pointere det, for at virke som om, at jeg faktisk mener det! Men ja. Sådan kan det jo blive ved.

Det betyder ikke specielt meget for mig om folk følger med i min blog. Jeg er bare glad for, at jeg har den.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar